Monday, March 31, 2014

Preppy in Blue

If I’m not in front of the camera, then put me behind it!

The day wasn’t particularly nice, and we weren’t particularly prepared, but when Jocelyn and I saw how good the guys we were having lunch with looked, how could we say no to a shoot?

DSC_0127
So we have our Korean superstar..

DSC_0175
And the resident bad boy.

We shot without much of a theme but as the day went by, the poses got increasingly cringe-worthy and Korean drama-like.

DSC_0260
Sorry, Baby J! I added drama to your photo to make you look more like the ‘bad girl’.

DSC_0299
In contrast to innocent ol’ me! Hahahahahaha, omg. 

HAHA, okay now that you’ve met the cast, lemme attempt to fabricate some sort of story.

DSC_0155
Once upon a time there lived a group of 3 friends who wore matching clothing and were happy and cheery!

DSC_0158

They were inseparable and um.. always spent time together!

image
THEN, in a park with extremely bizzare flowers, one of them got a girlfriend from outside the group of friends. Let’s call her Kimchee.

DSC_0166

Now.. these two guys were perfectly comfortable hanging out alone without the other girl (me!) called.. Bong. LOL.

DSC_0214

But because Kimchee and Lee (HAHAH) were dating, the three of them found themselves spending a lot of time together and formed a close friendship.

DSC_0199
Whilst the guys didn’t change the way they treated Bong, she felt as though she was no longer part of the group.. Kimchee just seemed so unfriendly.

DSC_0183
So Bong went crazy and became incredibly possessive! She tried to show Kimchee that she knew these boys better and that they were her’s.

DSC_0326

But Lee wasn’t too happy about that and was steadfastly loyal to Kimchee!

DSC_0176

LOL, this will be.. Tan. HAHA. But Tan was very supportive however and continued to offer his friendship!

DSC_0191

But because of her insecurities, Bong felt as though they were slipping away and became increasingly territorial! HAHAHA oh dear.

Jo & I

To Kimchee, Bong was a horrible person! Whereas to Bong, Kimchee was an inconsiderate intruder, spoiling her happiness!

DSC_0351
Eventually however, because Tan continued to befriend both Bong and Lee, and Lee was very dedicated to his relationship, Kimchee and Bong had no choice but to be friends.

DSC_0343

Very close friends. HAHAHAH!

The end.

Yay!

Happy ending. Haha, I’m sorry I had to put you through that horrible story, but I couldn’t leave such a wonderful pictorial story without a narration! Smile with tongue out 

As for the technical stuff, shot these with a Nikon D5000 and a 35mm f/1.8 fixed lens. Smile 

Shooting with friends is really fun because you can be as creative as you like or as boring as you like and it would be perfectly alright! London is a scenic place and with the reduced humidity, you’re not as likely to get your hair sweaty as you would if you did an outdoor shoot in Malaysia. I’m going to try to maximize this place as much as I can and plan to do something like this every now and then! Smile 

HAHA, I will now leave you with this Behind The Scenes shot which made me laugh so much!

DSC_0215

So unglam! Smile with tongue out

PS: Will be blogging about more food places in London for under a tenner, some burger joints I’ve been to and liked, travel posts from my trip to the US last year (will just churn them out to completion!) and posts on Manchester and Coventry! Don’t know when they’ll come up but at least a list keeps me on track! Winking smile

9 comments:

  1. OH MY GEE GEE, the story you created through the photo-shoots sound so damn dramatic lo. HAHAHA... XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha I got a little bit carried away. :P Hahah but I guess it makes it more interesting when there's a story, right?

      Delete
    2. yeah, but quite too much. hehehe... ;P

      Delete
  2. All of you look very stylish! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah thanks! I think it's because we get the chance to layer up here! :)

      Delete
  3. Replies
    1. Hahahah, I'm so full of nonsense. And thank you! ;)

      Delete